zaterdag 15 oktober 2011

Pompoensoep

Een kleine pompoen van ongeveer 1 kilo, geschild, pitten verwijderd en in blokjes gesneden, blik kokosmelk, liter water, 3 groentenbouillonblokjes, theelepel sambal oelek, theelepel citroengras puree (of een verse stengel) afgestreken theelepel ketoembar, gemalen zwarte peper.

Kook de pompoenblokjes in 25 gaar en pureer ze met de staafmixer.  Voeg kokosmelk, water en de bouillonblokjes bij de pompoenpuree en breng op smaak met de kruiden. Breng de soep aan de kook en laat 30 minuten op laag vuur pruttelen. Serveer met een lekker vers maisbroodje

4 opmerkingen:

  1. Hallo Winny,
    Ik had je al gemist. Je bent hopelijk toch niet al je recepten kwijt?
    Succes met je nieuwe blog.
    groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lijkt mij heerlijk en ik ga het zeker maken.
    Super dat je terug bent!
    Mag ik je een tip geven?
    je kunt ook een potje bouillonpoederkopen bij de natuurwinkel. Veel voordeliger (en milieuvriendelijker ;-)).

    Groetjes,
    Julia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Caroline@ Een deel ben ik waarschijnlijk kwijt maar we zien het wel zodra ik weer kan inloggen bij Weblog.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @NatuurlijkZuinig: Ik gebruik blokjes van Zonnatura of de natuurinkel. Zit in een papieren doosje (recycelbaar en zijn biologisch, maar het is een goede tip.

    BeantwoordenVerwijderen