woensdag 19 oktober 2011

Ravioli met tomaten/champignonsaus

2 zakjes (500 gr) ravioli mezzalune con funghi (ravioli gevuld met paddestoelen) 2 blikken tomaat, 1 ui gesnipperd, teen knoflook fijn gehakt, bakje champignons, eetlepel Italiaanse kruiden, gemalen zwarte peper, olie.

Kook de pasta volgens gebruiksaanwijzing. Verhit de olie in een pan en fruit ui en knoflook. Snij de champignons in stukjes en voeg ze bij de ui. Bak de champignons een paar minuten mee tot ze wat zachter worden. Giet de tomaten bij het mengsel en stamp ze enigzins fijn met de pureestamper. Je kan natuurlijk ook tomatenblokjes gebruiken.

Breng de saus op smaak met peper en Italiaanse kruiden en laat een kwartiertje pruttelen. Giet de ravioli af en schep door de warme saus. Serveer met een frisse salade.

2 opmerkingen:

  1. Ik ben gek op ravioli.
    Mijn moeder maakt ze zelf maar ik ben daar helaas te lui voor.
    Neem je ze bio?
    Julia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Julia: Ik ben ook dol op ravioli,alhoewel er vaak gehakt in zit. Zelf maken staat nog steeds op mijn lijstje(lekker zero waste!) Maar daar heb ik nog steeds de moed niet voor gevonden. Wie weet, ooit eens. Deze ravioli nam ik een keer mee bij Xenos voor 1 euro per zakje maar ik koop ze ook wel eens biologisch. Het ligt een beetje aan mijn stemming,daar waar ik ben en de inhoud van de portomonee!!!. Soms gaat het geld voor het bio verhaal, Je kent het wel;)Deze waren wel goed te eten gelukkig.

    BeantwoordenVerwijderen