zaterdag 12 november 2011

Dag 7: N.I.W

Doe eens iets goeds is het thema van dag 7. Ik denk altijd maar zo: Wie goed doet, goed ontmoet!

Vrijwilliger kan je natuurlijk altijd worden, en die bejaarde buren zo af en toe een handje helpen is fijn als je dat regelmatig doet. En zo zijn er nog zoveel dingen waar je eigenlijk niet bij stil hoeft te staan maar gewoon doet. Iedere dag, jaar in, jaar uit.

Okay, ik betrapte mijzelf er op dat ik deze week al een aantal malen wat zwerfvuil van de straat heb geraapt en bij de dichts bijzijnde prullenbak gedropt hebt. Dat zou toch mooi zijn zeg, als iedereen in Nederland en Vlaanderen van af vandaag iedere dag een stukje zwerfvuil op pakt en in de prullenbak gooit.

Verder vind ik een vriendelijk woord in een winkel of daar waar je ook komt heel normaal. Maar iedereen heeft het tegenwoordig zo vreselijk druk met zichzelf dat een snouw, grom, grauw of helemaal niets meer zeggen heel normaal begint te worden. Dat is toch ook iets goeds doen, een vriendelijk woord.

Goed doen zit in kleine dingen en op kleine momenten maar kunnen heel veel betekenen.
Afijn, morgen is een dag van bezinning en stil staan wat deze week heeft op geleverd. Onbewust toch heel veel denk ik. Ik heb toch veel nagedacht bij iedere handeling of het niet anders kon/kan.

Zo stond ik gister in de supermarkt bij de snoep afdeling. Dol ben ik op zwart/wit ballen van Napoleon Of Sallos Extreme. Maar deze snoepjes zitten allemaal per stuk ingepakt. Verspilling, afval wat ik niet nodig heb. Ik heb ze dus maar laten liggen en kocht een zak drop (zonder gelatine) Ook afval maar minder. Ik had het natuurlijk ook kunnen laten staan, ga nooit boodschappen doen rond etenstijd, dat verleid .

En zo kwamen er nog zoveel dingen op mijn pad deze week die ik toch anders ga aanpakken.
Winstpakker van deze week (en al jaren) is het niet eten van vlees en vis want dat kost een hoop dierenleed, hongersnood vervuiling, onnodige energie...

Misschien wordt dat uw 'goede ding' voor de toekomst, Een dag je minder vlees of vis en wie weet wel hele maal niet meer.

Het is jammer dat mijn andere blog, Mam, wat eten we vandaag nog steeds niet aktief is. Op dit blog bereik ik hoog uit 40 lezers. Op mijn oude blog gemiddeld 500! En met deze No impact Week was dat een mooie boodschap geweest!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten