zondag 13 november 2011

De laatste dag N.I.W

De zondag: een rustdag, een dag van bezinning. Wat heeft de No Impact Week mij gebracht. Als ik er mijn gedachten over liet gaan toch wel een hoop. Bewuster bezig zijn. Niet klakkeloos dingen doen, maar er even bij stil staan en wat voor effect het heeft op het milieu, jezelf en de toekomst.

De zondag was een rustige dag. Lekker uitslapen, ontbijtje op bed, krantje en een tijdschrift er bij (en ook die laptop, oeps..) Daarna op de fiets naar de hockey, het was tenslotte prachtig weer. Op de terugweg zag ik nog wat leuks. Twee mensen op de fiets die regelmatig aftstapten om uit  perkjes etc zwerfafval op te rapen en hun fietstassen er mee volstopten. Een goede daad... het is tenslotte de No Impact Week. Goed gedaan hoor, zij deden vast mee met deze week, dat kan niet anders.

Verder hadden we nog een verjaardag en ontmoeten we mensen die we al een tijd niet hadden gezien, altijd weer leuk. Lekker borrellen en eten met een gezellig groepje.
Dit was het dan en of ik er een wat van geleerd heb... jazeker. Nog bewuster leven en denken aan de dag van morgen, voor onze kinderen, en hun kinderen, enzovoort en vooral voor Moeder Aarde. Zij geeft ons zoveel moois, daar moeten we heel erg zuinig op zijn...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten