maandag 14 november 2011

Sambal goreng telor

8 eieren hard gekookt, 2 uien gesnipperd, olie, 2 theelepels knoflookpoeder, 1 theelepel laos, 3 theelepels sambal oelek, eetlepel bruine suiker, blikje tomatenpuree, stuk santen.

Pel de eieren. Fruit de uien tot ze lichtbruin zien. Roer er de knoflookpoeder, laos, sambal, suiker en tomatenpuree door. Schenk er 250 cl kokend water bij en een stuk van het blok santen. Laat even flink doorkoken en temper dan de warmtebron. Leg de eieren in de saus en laat nog 5 minuten pruttelen.

Bron: Met Conimex thuis in de keuken

6 opmerkingen:

  1. Hé, wat leuk, dit boekje gebruik ik ook altijd! In deze versie gebruiken ze tenminste nog geen zakjes/pakjes. Ik heb laatst 1 extra exemplaar gekocht bij de kringloopwinkel: voor m'n dochters als ze op kamers gaan!
    ( ipv blok santen gebruik ik altijd 8 el kokosvlokken, geeft de saus meer structuur!)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb het boekje al zo lang, minstens 25 jaar!. Het zit onder de vlekken en de kinderen hebben er in getekend toen zo nog heel klein waren. Als ik nog een exemplaar tegen kom bij de kringloop koop ik heb hem direkt, als backup. Stel je voor dat dit exemplaar sneuvelt..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn dat ik je weblog weer gevonden heb! Heb op je vorige adres altijd veel inspiratie gevonden voor lekkere vegetarische maaltijden dus ga je ook hier weer volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Suzanne: Ook fijn om jou weer terug te zien als lezer! Een aantal van mijn recepten zijn helaas verloren gegaan bij Weblog. Maar dit is een nieuw blog met een hoop nieuwe recepten en een hoop oude (op tijd gered) en ik ga met frisse moed verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb er trouwens nog 1 gesprot bij onze kringloop, E 1,--. Wil hem best voor je kopen en opsturen! Gr, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat zou ik heel fijn vinden. Ik neem via de mail wel even contact op.

    BeantwoordenVerwijderen