maandag 7 november 2011

Update 2: N.I.W

Op de tweede dag van de No Inpact Week ging het over afval en hoeveel of hoe weinig je produceert. Ik heb mijn eigen afval opgeschreven en moet zeggen... het viel eigenlijk wel mee
.
Dit gooide ik weg: 1 leeg pak sojamelk, organisch afval (fruit en groente schillen) 2 stickers die op de biologische kiwi,s geplakt zitten, 1 theezakje (papieren wikkel bewaard als noitieblaadje), plastic wikkel en plastic stokje van een lollie, ecoligisch wc papier, plastic zak van de bloemen, papiertje van een bouillonblokje, netje van de mandarijnen, verpakking van een rookworst (folie+zak), verpakking van de gehaktballen van de Vegetarische Slager, 2 wattenschijfjes om mijn make-up er af te halen, en het briefje waar ik dit allemaal op noteerde, maar daar kan de achterkant nog van gebruikt worden.

Nou ben ik de gene die boodschappen haalt en kookt dus maak ik ook meer afval dan de rest van het gezin. En zij nemen keurig brood en drinken van thuis mee. De kinderen wel pakjes, flesjes en broodzakjes, de man in een trommeltje en beker. De flesjes waar nog wat water in zit krijg ik terug, om de bloemen water te geven of het strijkijzer te vullen!

Dan volgt nu dag 3: vervoer op eigen kracht. Daar kan ik direkt antwoord op geven. Ik doe alles met de fiets of lopend, alleen op dinsdag niet want dan ga ik boodschappen doen voor bijna de hele week. Mijn moeder neem ik dan ook mee voor haar boodschapjes. Ook nemen we dan het glaswerk, lege statiegeld flessen, oud papier en plastic mee om in de containers te gooien.

O ja, en 3 maal per week heb ik s,avonds de auto nodig...

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen