woensdag 7 december 2011

Courgette beignets

4 courgettes (ongeveer 750 gram) bos lente uitjes, 250 gram feta, 1/2 bosje peterselie, theelepel  paprikapoeder, 140 gram bloem, peper,3 eieren losgeklopt, olie om te bakken, citroenpartjes.

Rasp de courgettes op een grove rasp en laat 20 minuten drogen op een theedoek. Hak de lenteuitjes fijn, doe ze in een kom en verkruimel de feta erboven. Hak de peterselie fijn en meng door het fetamengsel. Breng op smaak met een paar flinke draaien zwarte peper en paprika poeder.

Meng bloem en eieren door het mengsel. Het wordt een klonterig geheel maar dat hoort zo. Verhit een laagje olie in een pan en schep kleine bergjes van het beslag in de pan. Druk een beetje plat met een lepel zodat het 'koekjes' worden. Bak de beignets  ongeveer 2 minuten aan iedere kant goudbruin. Leg de beignets op een bord. Snij de citroen in partjes, sprenkel wat citroensap over de beignets en serveer de rest erbij.

Ik gebruik geen zout in het recept omdat ik feta al zout genoeg vind...

Bron bewerkt recept:  Nigella Lawson - Voor altijd zomer

3 opmerkingen:

  1. Jammie.
    Ik heb echter nog nooit met feta gedaan.
    Gewoon zonder.
    Maar ik ga het nu wel zo proberen!
    Gr,
    Julia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, dit recept ken ik en vind ik superlekker!!! Ik ga het snel weer eens maken, bedankt voor het herinneren. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er prachtig uit, mooi van kleur, ga het ook eens proberen, vooral de combinatie met de feta spreekt me aan, en nooit te beroerd om de Grieken een hart onder de riem te steken!
    Leuke blog overigens!

    BeantwoordenVerwijderen