woensdag 14 december 2011

Uiensoep

2 rode uien, 2 witte uien, flinke teen knoflook, tijm, paprikapoeder, peper, 3 eetlepels groentebouillon poeder, liter water.

Snipper de uien fijn in een keukenmachine (of met de hand) rasp het teentje knoflook fijn. Verhit olie in een pan en fruit ui en knoflook zacht. Giet het water en de bouillon bij de uien. Roer goed door en breng aan de kook. Breng op smaak met peper, paprikapoeder en tijm en laat minstens 30 minuten koken.

Serveer met brood en kruidenboter.

2 opmerkingen:

  1. ooh Winny ik was je kwijt en dat vond ik jammer want ik haal bij jou heel veel lekkere recepten weg dus ik ben blij je weer gevonden te hebben!!!
    groetjes, Angela

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Angela: Yeahh, welcome back:)

    Ik word er zo blij van, je bent de tweede al deze week!

    BeantwoordenVerwijderen