donderdag 12 januari 2012

Bruschetta


750 gram Roma tomaten, grote teen knoflook, half bosje bascilicum, halve eetlepel gedroogde oregano, olijfolie, 2 eetlepels zwarte balsamico, 1 theelepel bruine suiker, peper en zout, klein rond Turks brood.

Snij de tomaten in hele kleine bokjes, pers de knoflook uit en knip de bascilicum fijn. Meng de tomatenstukjes met knoflook, bascilicum, oregano, bruine suiker, balsamico, peper, zout en een flinke laag olijfolie. Laat minimaal een uur staan om op smaak te komen maar 24 uur is beter.

Halveer het Turkse brood en snij in brede repen. Besprenkel rijkelijk met olijfolie en zet het brood een paar minuten onder de grill totdat de repen enigzins bruin kleuren en knaperig worden. Haal de broodrepen uit de oven en schep wat van het tomatenmengsel op het brood. Glaasje wijn erbij... 

3 opmerkingen:

  1. Hoi Winny,

    Of je nooit weggeweest bent. Alweer zo'n 144 blogjes na het Weblog debacle. Wat was het een poosje afkicken.
    Geen echte volger, maar toch een dagelijkse kijker.
    Van de week probeerde ik het nog een keer en tot mijn grote blijdschap vond ik het recept van lasagna met gegrilde groente weer. Als eendags-nietvlees-eter maak ik dat om de zoveel weken, maar steeds ben ik het recept weer kwijt. Nu niet meer, dus het stond afgelopen donderdag weer op het program. In plaats van aubergine, een courgette. Het is heerlijk, dus het was genieten.
    Ga zo door Winny; ik blijf je volgen,

    Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat je weer terug bent. En die lasagna is echt heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hmmm.. Lekker. Bedank voor de recept

    BeantwoordenVerwijderen