zaterdag 25 februari 2012

Ajvar

ajvar

Kilo rode paprika, 1 grote ui gesnipperd, stukje rode peper zonder zaadjes, teen knoflook, sap van een halve citroen, olijfolie, zout en peper.


Halveer de paprika's en rooster ze 30 minuten in de oven op 225 graden. Haal de paprika's uit de oven en doe ze in een plastic zak zodat je het velletje nog beter kan verwijderen. Snij de paprika in stukken.


Verhit olie in een pan en fruit de ui en de knoflook. Voeg de rode peper en de geroosterde paprika toe en laat nog 15 minuten op zacht vuur garen. Breng op smaak met peper, zout en citroensap. Pureer het paprika mengsel. Giet de ajvar in een schone pot en sluit luchtdicht af. en bewaren in de koelkast. Eenmaal open, binnen twee weken op eten.


Ajvar is heerlijk op brood, als dip, door de soep, door de salade, pasta etc.


Recept is van Cuisine Pratique

5 opmerkingen:

  1. Wat leuk, om dat zelf te maken! Ik heb het laatst weer gegeten op broodjes hummus, zo lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi, mooie pot, hoop dat ie smaakt!
    Bedankt voor het linken.
    groet eric

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ga dit proberen, lijkt me lekker!
    Je hebt een 'lekker' blog Winny, ik ga je zeker volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Tekkallisgete: Alle eer gaat naar Eric maar dis smaakt beter als de ajvar uit een potje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Chantal. Mmm lekker op de hummus. ik deeed een lepel door de tomatensoep, jammie

    BeantwoordenVerwijderen