zondag 5 februari 2012

Bami met groene kool

Paar bladeren groene kool, prei, knoflook, ui, bakje champignons, bakje tauge, rode paprika, stukje gember, sojasaus, sambal, citroensap, olie, woknoodles.


Snij de nerven uit de kool en snij de bladeren in hele dunne reepjes. Doe de koolreepjes in een kom en giet er kokend water over. Laat een paar minuten staan en giet dan af. Snipper de ui en de knoflook, snij de prei in ringetjes, paprika in reepjes en de champignons in stukjes. Schil en rasp de gember.


Verhit olie in een wok. Fruit ui en knoflook en voeg de koolreepjes toe. Roerbak een paar minuten. Doe dan de champignons, prei en tauge bij het mengsel. Breng op smaak met gember, sojasaus,sambal en citroen. Kook de noodles en schep door het groentemengsel. Serveer met teriyaki, pindasaus, augurken, komkommer en casavechips

6 opmerkingen:

  1. Lekker! Ik heb alleen - na de EHEC-explosie van vorig jaar - een wantrouwen voor taugeh. Misschien geheel onterecht, maar toch ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Nell Nijssen: Dat is natuurlijk heel persoonlijk. De meeste problemen komen toch bij het vlees vandaan...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. lijk me heerlijk en ga ik vanavond maken samen met Char siu (natuurlijk met kip van de vegetarische slager makkelijk tegenwoordig ook te krijgen bij Jumbo)

    ontzettende leuke site heb je met heerlijke recepten.

    groetjes Eveliene

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Eveliene :Dankjewel. Inderdaad fijn dat Jumbo ook produkten van de vegetarische slager verkoopt. Ik zag dat Hoogvliet salades van de vegetarische slager verkoopt, ook handig. Ik woon gelukkig in de buurt van Den haag dus ga iedere week op mijn fietsje even bij de vega slager langs, heel fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi winny,

    het ziet er niet alleen lekker het smaakt nog beter echt heel erg lekker en komt zeker nog een keer op tafel. Mijn gast vond het ook erg lekker dus thnxsss

    BeantwoordenVerwijderen