maandag 13 februari 2012

Gebakken macaroni

Voor de pasta:1 ui gesnipperd, teen knoflook geraspt, olie, bakje champignons klein gesneden, blikje tomatenpuree, ketoembar, zout, kerriepoeder, tijm, snufje chilipoeder, bakje tofu gehakt, paprika in blokjes, stronk mangold  of paksoi in reepjes gesneden, 1  grote wortel fijngehakt, paprika poeder, 400 gram quinoa rigatoni ( La Bio Idea)

Voor de saus: pakje Oatly haverroom, 1,25 dl water, 2 eetlepels bloem, snuf zout, flinke  snuf nootmuskaat, peper, knoflookpoeder.

Voor de'fake parmesan': 1/2 cup rauwe cashewnoten (toko) 2 eetlepels edelgist, knoflookpoeder, zout naar smaak.

Kook de pasta volgens gebruiksaanwijzing op het pak. Verhit wat olie in een pan en fruit ui. Voeg knoflook, chilipoeder en champignons toe. Roerbak kort op hoog vuur. Voeg het tofu gehakt toe en breng op smaak met ketoembar en kerriepoeder.

Schep de mangold, paprikablokjes en wortelstukjes toe en roer de tomatenpasta door de groentensaus. Schep de gare rigatoni door de saus en laat even staan.

Doe de haverroom met water, edelgist, bloem en knoflook poeder, nootmuskaat en peper in een blender en maak er een mooie saus van.

Maak de 'parmesan' door de cashewnoten, edelgist, knoflookpoeder en zout in een keukenmachine heel fijn te malen'.

Doe de helft van het pastamengsel in een ovenschaal en schep wat van de witte saus over de pasta. Voeg de rest van de pasta in de schaal en schep hier de rest van de saus op. Strooi de fake parmesan over de rigatoni.

Verhit de oven op 200 graden en bak de rigatoni in 20/25 gaar.

1 opmerking:

  1. mmm dat ziet er lekker uit!!
    *
    Ja van die tofukruimels ja mijn voorkeur ook men eet toch graag als het er goed uitziet en dat fopgehakt is mij iets te echt.
    Groetjes Famke

    BeantwoordenVerwijderen