donderdag 22 maart 2012

Een goed mes is het halve werk!

Van mijn lief kreeg ik ooit eens een prachtig koksmes en een groente mes. Ik heb zelf even moeten proberen welk mes het lekkerste in mijn hand lag en het werd een Wüsthof. Bij een goede kookwinkel mag je verschillende messen uitproberen. Mijn mes komt bij 'En Garde' vandaan.

Regelmatig wet ik mijn mes met een wetstaaf maar op de lange duur wordt hij toch wat bottig en wordt het tijd voor de messenslijper. Gelukkig heb ik ook daar een goed adres voor.

Gister was het weer zo ver. Ik wacht altijd zo lang mogelijk, niet slim, maar eigenlijk kan ik niet zonder.
De dagen dat de messen bij de slijper zijn ben ik altijd een beetje van slag af. Fijn vind ik het niet fijn om met tweede keus mesjes te snijden, maar goed, het duurt gelukkig nooit lang. Maandag kan ik ze weer afhalen. En dan is het wel oppassen voor de vingers, het is me al eens eerder gebeurt dat ik mijn topje er bijna afsneed na een slijp beurt....

In dit geval is goed materiaal het halve werk. Goede messen zijn duur maar het plezier wat je er van hebt is heel veel waard!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten