donderdag 29 maart 2012

Griekse pasta salade

400 gram penne, 1/2 zakje rucola, 8 zongedroogde tomaatjes in reepjes gesneden, 1 middelmaat wortel geraspt, bosje lente uitjes in ringetjes, grote teen knoflook geperst, 1 augurk klein gesneden, scheut olijfolie, scheutje rode wijnazijn, 1/2 kop Griekse yoghurt (10 % vet) eetlepel verse oregano, handje verse bascilicum, half blok feta (Dodoni)gemalen zwarte peper, paar sprietjes bieslook.

Kook de pasta volgens gebruiksaanwijzing op het pak. Hak de kruiden fijn. Meng de pasta met de groenten en de zongedroogde tomaatjes. Maak een dressing van yoghurt, olie, rode wijnazijn, augurk, peper en de kruiden. Snij de feta in klein. Meng de dressing door de pasta en schep de feta er voorzichtig door.

Vegan optie: Inplaats van yoghurt kan je ook de Alpro mild en creamy gebruiken en tofu blokjes in plaats van feta. Tofu wel even marineren in olie met oregano, tijm, peper, zout en knoflook.
Bewerkt recept - bron: Kalofagas

 




4 opmerkingen:

  1. Hmmmm, ik zie het al voor me: in de zon, koud glas retsina, een goed boek en genieten... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Chantal: ha, ha, inderdaad. Maar ik houd het dan wel op Imiglykos of Demestica. Retsina vind ik niet op te z*****

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jammie!
    Nu weet ik wat ik moet doen als ik voor 2 dgn wil koken ;-).
    Gr,
    Julia

    BeantwoordenVerwijderen