zondag 4 maart 2012

Marokkaanse linzensoep

Marokkaanse linzensoep

500 gram bruine linzen, 500 gram tomaten in blokjes, 2 grote uien gesnipperd, 3 teentjes knoflook, 2 groene paprika's in stukjes, 1 winterwortel in plakjes, olie, peper, komijn, kaneel, korianderpoeder, zout, snuf chilivlokken, 2 liter water.


Was de linzen. Verhit olie in een pan en fruit de uien met knoflook, paprika, wortel en tomaten. Voeg de kruiden toe. Bak alles kort en voeg dan de linzen en het water toe. Kook de soep een uur op laag vuur, pureer licht en breng op smaak met zout.


Bewerkt recept - bron Trouw

3 opmerkingen:

  1. Lekker,linzen zijn erg gezond vooral als je vegetarisch eet,heb ik pas gelezen. Jij weet vast wel waar ik Puy-linzen kan kopen hier in de omgeving?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van Ekoland bij de natuurvoedingswinkel of EkoPlaza en waarschijnlijk ook Marqt. Misschien bij De Regenboog op het Waldhoornplein. Anders zou ik de natuurwinkel Delft proberen, (vanaf donderdag 8 maart de 50 ste Ekoplaza op het Vrouw Jutte land)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt Winny, ik wacht wel op Delft, kan ik daar meteen een kijkje nemen.

    BeantwoordenVerwijderen