dinsdag 13 maart 2012

Tofu tomatenspread

tofu/tomatenspread
100 gram tofu (uitgelekt) 80 gram zongedroogde tomaten op olie, scheut olie van de zongedroogde tomaten, handje pijnboompitten, handje verse bascilicumblaadjes, flinke teen knoflook, scheutje balsamico, snufje chilivlokken, peper en zout.


Doe alles in een blender en pureer.
Kan op een toastje, op je boterham, vul er wat kerstomaatjes mee...

Ga gewoon uit je dak met deze heerlijke spread. Zelfs de vleeseters hier in huis bleven er van eten!


Bron bewerkt recept:  De Groene Prinses

4 opmerkingen:

  1. Het lijkt me erg lekker maar ik vind het idee dat de tofu ongebakken etc. is vind ik raar en soort van vies...maar je kan het dus ook gewoon zo direct uit het pak eten????
    groet Angela

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Angela: Ha, ha ,het is echt niet vies hoor om tofu zo te eten. Je kan er alle kanten mee op en je wordt er echt niet ziek van. Van vlees, vis en eieren die rauw zijn kan je wel heel ziek worden.. Ik maak ook nog wel eens een hartige taart met tofu inplaats van kaas en eieren. Doe de tofu in een oude theedoek zonder wasluchtjes, zet er iets zwaars op en de doek neemt het vocht op uit de tofu. De tofu is dan een stuk droger (en spettert ook niet zo tijdens het bakken)Ik zou het gewoon proberen, je merkt er echt niets van. 'Rauwe'tofu is ook lekker in plaats van feta: tofu uit laten lekken en op marineren met olijfolie, witte wijnazijn, knoflook, peper, zout, tijm en oregano.

    BeantwoordenVerwijderen