maandag 28 mei 2012

Zelf maken...ijsthee!



Lekker drankje voor warme dagen.
Niet uit een pak, nee zelf maken, gezonder, goedkoper en lekkerder!

Ik kocht een pakje Twinings theezakjes voor icetea (Xenos 1,25 aanbieding!!!) Nou houd ik niet van sterke thee dus doe ik maar 1 zakje op 1 liter water maar dat is zelf even uitproberen. Twinings zegt 4 zakjes op 1 liter.

Dit is mijn recept: 1 liter water, 1 zakje thee, citroen, ijsblokjes

Doe een liter kraanwater in een maatbeker of waterkan, voeg het theezakje toe en laat een tijdje trekken.
Giet de drank over in een fles en zet de fles in de koelkast om goed koud te laten worden. Schenk de drank in glazen, voeg een schijfje citroen toe en ijsblokjes. Klaar!

Ik houd niet van zoete thee maar eventueel kan je er nog wat suiker, agave, honing etc aan toevoegen.
De hoeveelheid van 1 pakje is dan volgens mijn recept goed voor 80 gote glazen ijsthee. Tel uit je winst!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten