dinsdag 22 mei 2012

Forks over Knifes

Een paar dagen geleden keken we naar de documentaire Forks over Knifes. Heerlijk kijkvoer voor mij want als het over eten gaat wordt ik blij, gezond eten dan wel. FOK laat zien dat het eten van dierlijke produkten niet goed voor je is en een plantaardig voedingspatroon de oplossing voor verschillende ziektes. Denk bijvoorbeeld aan hart en vaatziekten en kanker. Er werd onder andere gesproken met Dr Esselstyn en Dr Campbell  (China Study) en eigenlijk lijkt de documenaire ook wel op het boek The China Study.

Heel nuttig was de opmerking van een van de personages in de film: Eet niets van wat kruipt, loopt, vliegt of zwemt. Betere gezondheidstip kan je niet krijgen toch!

Ik vond het nuttig en leerzaam, zeker met de VeggieChallenge voor de deur die 1 juni van start gaat. Ondertussen let ik extra op mijn aankopen, dat er niks dierlijks meer in zit en gaat het plantaardig eten mij steeds beter af. De overstap naar plantaardig eten kost mij meer moeite als de overstap naar vegetarisch maar het lukt. Nuttige tips en informatie kan je ook vinden bij de filmpjes van Planteneter.

Bron foto: website forks over knifes

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen