zondag 20 mei 2012

Vega

Op de deurmat viel de laatste editie van het magazine Vega. Leuk! Lekker veel vegaleesvoer. Het eerste nummer ontving ik via Wakker Dier. De tweede las ik bij Bagels&Beans onder het genot van een soja machiatto. Het derde nr viel gewoon op de deurmat, en ik ben helemaal verkocht! Wat een heerlijk blad, geen geitenwollensokkengedoe en wereldverbeteraars, nee lekker hip en trendy. Veel mode want ook mode kan groen en verantwoord, en zonder kinderarbeid, al hangen er nog wat haken en ogen aan. En cosmetca kan ook groen en zonder dierenleed. Dus als vegetariër/veganist mag je ook mooi door het leven.

Verder een documentaire over 10 plofkippen die gered werden en naar buiten mogen om te scharrelen. En een artikel waar ik eigenlijk nog nooit over nagedacht heb (schande) Jonge kinderen die van af hun geboorte of in hun jonge jaren vegetariër zijn geworden. Waar loop je als jeugdige vegetariër tegenaan... Wel eens op de menukaart van een restaurant gekeken bij de kindermenu's? Inderdaad altijd patat met appelmoes, kroket, knakworst of frikandel.



Misschien een goed idee om voor de vegakids eens een groenteburger op de kaart te zetten, vegetarische nuggets of groenteballetjes. Er is genoeg keuze volgens mij.

Verder nog veel meer leuke artikelen om te lezen, en geweldige recepten om te maken, dus hup naar de winkel voor wat Vega leesvoer!

5 opmerkingen:

  1. Het lijkt zéker een leuk blad ik ga er ook eens naar op zoek! Is dat 'gewoon ' in de winkel verkrijgbaar Winny?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kom es Kieke: Ja hoor gewoon bij Bruna, Ako etc

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Okidoo dan ga ik er morgen even achteraan! Dank je wel hoor.

      Verwijderen
  3. Heerlijk blad hè! Mijn vriend heeft het voor me meegenomen en ik was al tijden op zoek naar een blad als deze! Ik ben er blij mee. Alleen jammer dat hij niet vaker verschijnt. Maar goed, beter af en toe dan nooit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Miss Healthy: Zo is dat, beter iets dan niets. Lief van je vriend!

    BeantwoordenVerwijderen