woensdag 6 juni 2012

Tomaten balletjes

300 gram lekkere rijpe vleestomaten, 1 kleine rode ui grof gehakt, 3 volle eetlepels grof gehakte munt of peterselie, theelepel gedroogde oregano, 100 gram bloem, 1 volle theelepel bakpoeder, olijfolie.

Snij de tomaten in kleine stukjes. Doe ze in een komen laat uitlekken. Voeg ui, munt en oregano en de helft van de bloem bij de tomaatstukjes en bestrooi met zout en peper. Meng goed door elkaar en laat 10 minuten staan.

Maak een mengsel van de rest van de bloem, bakpoeder en 80 ml water en roer hier een beslagje van. Meng het beslagje door het tomatenmengsel en roer nog even goed door.

Verhit een flinke laag (ongeveer anderhalve cm) olie in een pan. Schep met 2 lepels bergjes van het beslag in de olie. Bak een paar balletjes per keer. Wanneer ze goudbruin kleuren draai je ze om en bak de andere kant.

Haal de tomaten balletjes uit de olie en laat uitlekken op bakpapier.
Bij mij werden het meer koekjes, maar de smaak is heerlijk.

Bron (bewerkt recept) Tessa Kiros – Mezze en Moussaka

3 opmerkingen:

  1. Oh dit ziet er lekker uit! Die ga ik vanavond maken, want we eten saai (dat heet bij mij aardappeltjes met groente) en dan wil ik er altijd iets lekkers bij. Heb nu al honger!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Miss Healthy: Goed zo, dan wordt het helemaal lekker, ook saai eten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die ga ik zeker eens uitproberen!

    BeantwoordenVerwijderen