dinsdag 5 juni 2012

Dirt Dog

Ik vond het recept bij The Kind Life en had alles in huis. Dit is zo lekker, dus als je trek hebt om te snacken of een lekkere lunch...maak deze Dirt Dog. Ik at hem trouwens gewoon van een bordje met mes en vork want ik houd niet zo van druipend eten langs mijn handen!

Voor 1 persoon

2 boterhammen licht geroosterd, halve ui gesnipperd, half potje seitan (Yakso) volle eetlepel veganaise (of mayonaise) theelepel mosterd, augurkblokjes (Kesbeke) poestamix (Marchant) olie, optioneel maar wel lekker is een scheutje liquid smoke of sojasaus.

Verhit olie in een pan en bak de ui met seitan. Giet er een beetje liquid smoke of sojasaus bij en maak alles goed warm. Besmeer de boterhammen met vegnaise en mosterd, schep het seitanmengsel, augurk en poestamix er op.

Jammie! 

Je kan ook gewoon augurken gebruiken en paprika of wortelmix, als het maar zuur is!

2 opmerkingen:

  1. Klinkt als gezonde fast food.
    Daar ben ik altijd voor in ;-)))!
    Gr,
    Julia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Julia: Het is zo lekker, de volgende dag at ik de rest van het potje seitan op deze manier op:)Inderdaad gezonde fastfood. Fijn dat je weer aan het bloggen bent!

    BeantwoordenVerwijderen