zondag 3 juni 2012

VegeQ 2012


Zaterdag avond was de VegeQ van 2012. En ik vond het helemaal leuk. lekker eten, goed weer en een hoop mensen. De VegeQ draaide ook echt om eten en gezelligheid, of andersom.
We begonnen meteen overheerlijke (veganistische) Palestijnse linzensoep van De Kleinste Soepfabriek. En dat was lekker beste lezer, die kruidige smaak bleef nog lang in de mond hangen.  Er bij brood met hummus en nog 3 andere salades. Brood was zowel vegetarisch als veganistisch net als de salades.

Daarna in de rij voor de bbq, maar eerst langs een tafel met salades en brood. Bij alle gerechten stonden kaartjes wat vegetarisch of veganistisch was. En vol op keus, er is niemand  met een lege buik naar huis gegaan.  Ik hield in het kader van de VeggieChallenge alles veganistisch en dat was zeker geen straf.  Ik koos voor een spies met falaffel balletjes en champignons, bulghur salade, tomatensalade en een aardappelsalade. Verder nog wat sla en brood. Na het leeg eten van mijn bord zat ik ook wel  vol.

Er waren drie bbq's een voor de vegetarische hap, een veganistische en een bbq waar alleen groente op gegrild werd. Teveel om op te noemen. Ik heb groentespiesen gezien, burgers, saté, worstjes, heerlijke sauzen en de schalen bleven maar aangedragen worden.
Als toetje kwam er een hele grote schaal met vers fruit dat door 2 sterke mannen gedragen werd en wat cupcakes van Lisette Kreischer. Helaas waren die snel op, ik weet dus niet hoe ze smaakten. Maar het was een prima avond en hulde voor de Vegetariërsbond en de Vereniging van Veganisten die het georganiseerd hebben. Bij het naar huis gaan kregen we nog een goodiebag met informatie, noten, handgel en mijn favoriete vegan shampoo van Lush.

Wij hebben genoten en geweldig gegeten.
Volgend jaar weer???? Wij zijn erbij!

4 opmerkingen:

  1. Wat super zeg! Jammer dat het voor ons zo ver weg is, zou er echt graag eens heen willen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @dani: Wie weet volgend jaar mischien op een nadere locatie. Rotterdam is voor ons niet zo ver weg dus dat kwam goed uit. mMar het is zeker de moeite waard.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Winny, wat een leuke reactie zeg! Dank je wel! Het is altijd weer zo fijn om iedereen lekker te zien smullen en dan is het natuurlijk helemaal leuk als er zo enthousiast geschreven wordt. Ik kan je een geheimpje verklappen, volgend jaar komt er weer een VegeQ! Ik hoop tot dan. Voor nu heel veel succes met de Veggie Challenge! Inmiddels ben ik zelf al een paar jaar vegan en het bevalt mij prima! Tot ziens, Christine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Christine: Wat leuk dat je hier reageert. Vorig jaar zaten we naast elkaar bij de ledendag in amsterdam (voordat ik de keuken in dook) die toen ook erg geslaagd was. Ik ga zeker weer proberen om volgend jaar weer te komen. Mooie jurk had je trouwens aan! Verder hoef ik niks toe te voegen, het was top!En aan veganistisch eten was er geen gebrek, zo is de veggie challenge goed vol te houden;)

    BeantwoordenVerwijderen