donderdag 28 juni 2012

Tot slot, de Veggie Challenge....



Nog twee dagen te gaan en dan is voor mij de Veggie Challenge voorbij. Morgen is als afsluiter in Amsterdam het Viva Las Vegas festival. Ik krijg dan meteen zin om te zingen, u ook?

Maar hoe is het nou allemaal verlopen...Nou ja, 30 dagen heb ik het niet vol gehouden, ik had die zogenaamde 'offday' en met vaderdag zijn we heerlijk Grieks wezen lunchen, weinig kaas maar toch een beetje. Verder vergiste ik me in een chocoladereep van Tony Chocolonely, ik kocht dus een rode i.p.v een blauwe, en o,o wat was dat lekker, het is tijden geleden dat ik melkchocolade heb gegeten, nou ja, rijstmelkchocolade maar dat is toch anders.

Verder is er denk ik wel eens een koekje bij ingeschoten waar ik niet de ingerdiënten van ken,(had ik ook af kunnen slaan). En heb ik een paar keer een maaltijd gemaakt waar toch kaas in hoort, ja, ja, ik weet het, alles is vervangbaar. Al met al heb ik het denk ik 25 dagen volgehouden en ben ik best tevreden. Er zijn mensen die onmiddelijk afvallen na het eten van een veganistisch menu, ik ga het geen dieet noemen want dat is het niet. Maar die hebben dan waarschijnlijk nog een hoop dierlijk afval in hun lichaam. Bij mij is de weegschaal wel hetzelfde gebleven maar de omvang is minder, ook niet verkeerd toch!

Het plantaardig eten bevalt mij in ieder geval prima met af en toe een uitschieter. Wat ik wel heb als ik mensen b.v een uitsmijter zie eten, dat ik denk, jeetje, wat een bak cholesterol zit je daar naar binnen te werken... ik voel mij in ieder geval gezond, heb nog beter leren kijken op verpakkingen (100% plantaardig!!!) een hoop nieuwe produkten leren kennen en voel me top. En ben dan eindelijk begonnen met het dagelijks suplementeren van vit b12 want dat is nu wel nodig. Ik houd niet van vitaminen preparaten maar soms moet het helaas.

Ik wens iedereen die volgende maand ook nog door gaat met de Veggie Challenge veel succes, iedere dag zonder vlees, vis, zuivel is er een. Beter voor de dieren, het milieu en jezelf... in die volgorde ja! En ga je morgen naar Viva Las Vegas, veel plezier.

O ja, nog een lekker plantaardig broodje voor het weekeinde of als je trek hebt.

Wieners van Taifun (die hele lange) brood (alisonbrood van AH is zonder dierlijke ingrediënten en anders bij de natuurwinkel), mosterd, ketchup, gefruite uitjes

Beleg het brood met de worstjes, schep er wat mosterd en ketchup op en gefruite uitjes, eventueel nog een plukje zuurkool en smullen maar.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen