maandag 2 juli 2012

Pannenkoeken!


Ik wil  al zo lang  plantaardige pannenkoeken bakken maar iedere keer ga ik voor 'makkelijk' en maak een beslag van melk en eieren omdat het hele gezin dat eet. Deze week deed ik het anders en maakte ik voor de mannen het 'gewone' beslag en voor mijzelf het plantaardige beslag. Resultaat... heerlijk, eerlijk en prima gelukt. Dat ga ik vaker doen. Tevens vond ik dit een mooi licht beslag om ook nog eens loempia,s van te maken. daar ga ik dus nog verder mee aan het experimenteren.

1/2 pak meergranen pannenkoeken beslag, 450 cl sojamelk, snufje zout, 1 portie No Egg, klein scheutje zonnebloemolie, plantaardige boter.

Meng de mix met de sojamelk, olie en het zout. Bereid de No Egg en klop goed op. Meng No Egg door het pannenkoeken beslag. Verhit boter in een pan en bak de pannenkoeken. Beleg met wat je lekker vind. Ik haalde 8 grote pannenkoeken uit deze hoeveelheid.

De mix bevat tarwebloem, tarwezemelen, gejodeerd zout, boekweitmeel, volkoren havermeel, volkoren gerstemeel, roggemeel en rijsmiddelen (e341, e450, e500) Rijsmiddel e341 is mogelijk niet vegan volgens de wiki van de NVV vanwege tricalciumfosfaat

Geen opmerkingen:

Een reactie posten