woensdag 22 augustus 2012

Walnoot - bieten muffins

2 cups bloem, theelepel bakpoeder, 3/4 cup suiker, snuf zout, 2 theelepels kaneel, 2 eieren geklutst of 2 porties No Egg, 1 cup (soja)melk, 1/4 cup olie, 2 cups geraspte rauwe bietjes (wel even schillen), 3/4 cup walnoten, extra bloem voor de bietjes en walnoten

Meng in een kom bloem, bakpoeder, suiker, zout, en kaneel. Meng alles goed door elkaar. In een andere kom meng je de eieren of No egg, melk of sojamelk, en olie. Roer goed door elkaar en zet even weg.

Hak de walnoten fijn en strooi er wat bloem over. Trek siliconen of keukenhandschoenen aan en rasp de bietjes. Meng een beetje bloem door de bietjes.

Voeg dan de natte bij de droge ingrediënten. Schep de walnoten er door en als laatste de bietjes. Verhit de oven op 190 graden. Zet 12 siliconen of papierencupjes in een muffinplaat en bak de muffins in 20 minuten gaar en goudbruin.

(Een cup is ongeveer 240 gram)

 Bron: Kalofagas

2 opmerkingen:

  1. Hoi Winny,

    Klopt het echt dat een cup in dit recept 240 gram is?
    In andere recepten komt een cup ongeveer overeen met 128 gram, dus dat is nogal een groot verschil.
    Ik wil deze muffins graag eens maken maar zit echt te dubben met de hoeveelheid meel!

    Groetjes Celine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Celine : Ik gebruik een setje cups dat ik bij AH kocht en als het goed is verkopen ze het nog steeds. Kost een paar euro en is heel handig zeker met Amerikaanse recepten. Het moet denk ik ml zijn en geen gram dus je hebt gelijk. Misschien heb je hier wat aan http://uitpaulineskeuken.nl/2013/03/amerikaanse-maten-cups.html

    Ik houd me in ieder geval altijd aan de cup hoeveelheid. En ik zou ze zeker maken, de muffins zijn heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen