zondag 12 augustus 2012

Weer terug van weg geweest!

Zo weer terug van weg geweest. Het was een heerlijke vakantie. Dit was onze tweede keer in Amerika en bevalt prima. De natuur is zo mooi en we hebben zo veel gezien. Maar ook het weer zat mee, soms zelfs iets aan de warme kant, de mensen zijn zo vriendelijk en beleefd, daar kunnen we in ons koude kikkerlandje nog wat van leren! Het eten vind ik wat minder en ik heb er ook niet echt naar uitgekeken. Vooral in natuur parken zit je al snel vast aan de hamburgers, pizzapunten en patat en ook Italiaans eten in restaurants lijkt op de verste verte niet wat we hier eten. Logisch, ander land en alles verAmerikaniseerd.

Waar ik het meeste moeite mee heb zijn de hoeveelheden van de maaltijden en de sodafountains. Limonade krijg je niet in een glas maar in een bloemenvaas van minimaal een halve liter en vol met ijs. Heb je echt een rietje bij nodig want anders rollen de ijsblokjes in je kraag. En zonder te vragen worden de glazen bij gevuld. Tip...drink (hete)thee of koffie en vraag een beker om koud water in te tappen. In de meeste fountains zit ook een koud water tapje en kost je niks!Nog beter voor de lijn ook. Wat maaltijden betreft, delen met je tafelgenoten of vraag om een salade ipv van patat.Maar ik ga niet klagen, het was super en voeding hebben we zelf in de hand gehad (ben ook niet aan gekomen:))

Ondertussen heb ik al weer 3 dagen zelf gekookt. Rijst met Tivall sate balletjes in ketjapmarinade met satesaus en roedjak manis, sandwiches met kipstukjes van de Vegetarische Slager, zongedroogde tomatenmayo/veganaise en gefrituurde uienringen (recept volgt) en courgette beignets met gebakken aardappeltjes en een tomatensalade. Er gaat niks boven zelf bereide maaltijden waar je je helemaal in kan uit leven. Ik ga ook weer volop aan de slag in de keuken. Verder ben ik nog wel bij een Whole Foods Market geweest, geweldig zoveel verse produkten en allemaal biologisch. Leuk om produkten te zien waar de Amerikaanse foodblog collega,s mee koken zoals Earth Balance boter, Gardein plantaardige alternatieven en Daiyra veganistische kaas. Jammer dat ik het niet mee kon nemen maar een hoop produkten worden ook in onze natuurvoedingswinkels verkocht. Ik kocht nog wel een paar Amerikaanse kook magazines waar ik mee aan de slag kan.
Dus na een maand niet koken heb ik er weer helemaal zin!

(Logo is van het www)

1 opmerking: