dinsdag 25 september 2012

Even een heel ander recept...

Ik probeer zo diervriendelijke cosmetica en schoonmaak middelen te gebruiken en alles wat ik zelf kan maken is mee genomen. Beter voor het milieu en jezelf. Zo maakte ik eens zelf toilet verfrisser van wodka en citroenolie ( De Tuinen), goot het in een lege verstuiver en sprayen maar (en daar doe je lang mee!) 1x per dag poets ik mijn tanden met baking soda (oeeeeh, brrr wat zout, maar even doorbijten) en verder met Weleda.

Toilet kan je prima schoonmaken  met baking soda en schoonmaakazijn, wordt de pot mooi schoon van. De gootsteen schuur ik met keukenzout en de afvoerbuis kan ontvet worden met koffiedrap of soda en kokend water. Wassen gaat prima met geraspte Sunlight zeep en natuurazijn als wasverzachter.

Pas geleden maakte ik mijn eigen deo van baking soda, maizena en kokosolie. Bevalt prima, voelt aan als een deo stick. Wil je meer weten kan je ook informatie vinden bij Stadshippie die hier een paar leuke artikeltjes over schreef of gewoon op het internet zoeken.

Deodorant; 50 gram maizena, 50 gram baking soda, 4 eetlepels kokosolie, 10 druppels citroenolie of een ander geurtje dat je lekker vind.

Meng maizena en bakingpowder. Verwarm de kokosolie tot het vloeibaar wordt en meng dan met maizena/bakingpowder. Roer goed door en doe in een goed afsluitbaar potje. laat opstijven in de koelkast.

Bron deodorant: Eet goed, voel je goed

Maakt u ook zelf schoonmaak en cosmetische produkten? voor tips en ideën sta ik altijd open...
Baking soda van Arm and Hammer kan je kopen bij de toko en kost ongeveer euro 1.30

Foto: www

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen