zondag 30 september 2012

'Kip' teriyaki van mijn zoon...

Tsja, dat krijg je... Eerst stuurde ik zo budget en student vriendelijke recepten naar mijn zoon, die hij in z,n studenten keukentje kon bereiden. Lukt prima en ook de huisgenoten eten regelmatig mee. Voordeel is dat hij ook met de huisgenoten mee eet en daar door maaltijden te eten krijgt die hij thuis nooit hoefde.... Maar goed, eten wat de pot schaft, ook in de studentenkeuken! 
Ondertussen heeft hij wat meer ervaring en onlangs maakte ik een recept van mijn zoon. Ook leuk.

Het is gebaseerd op een recept wat hij in een restaurant in Park City (Utah) in Amerika at. Op de menukaart bij de noodles nr 7, Chicken Teriyaki. Hij paste het recept wat aan door geen sesamolie en sesamzaad te gebruiken maar er reepjes winterwortel aan toe te voegen. Wel met kip uiteraard want onze zoon houd niet zo van de vegetarische keuken. Laat ik het zo zeggen, hij vind de vegetarische keuken prima, als zijn stukje vlees er maar bij zit want daar is hij dol op.

Hier mijn recept want ik gaf er weer een andere draai aan.

3 personen

2 bakjes Kipstukjes Vegetarische Slager, 1 rode en 1 groene paprika in reepjes, 1 rode ui in ringen, 1 wortel in dunne reepjes, teen knoflook geperst, half bakje champignons in plakjes, Kikkoman teriyaki woksaus, scheutje sesamolie, eetlepel sesamzaad, 3 pakjes ramen (Japanse noodles kant en klaar)

Marineer de 'kipstukjes'in een flinke scheut teriyakisaus en laat minimaal een uur intrekken.
Verhit de sesamolie in een wok en voeg de groenten en knoflook toe. Schep goed om en giet er een beetje teriyakisasu bij. Schep de noodles door het groente mengsel

 Verhit wat olie of boter in een pan en bak de kipstukjes een paar minuten tot ze goed warm zijn. Schep de noodles in borden en serveer de kipstukjes ernaast of schep ze door de noodles.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten