dinsdag 11 september 2012

Navajo thee

Tijdens onze vakantie in Amerika kocht ik ergens op een berg in Zion N.P een beker Navajo thee (to go natuurlijk) Wel effe wennen want dit was krachtig spul. Waar het nou precies naar smaakte weet ik niet maar ik proefde wel iets van brandnetel.

Mijn interesse was gewekt en mijn speurtocht naar een pakje Navajo thee begon. Iedere supermarkt, Indian Art of wat dan ook voor winkel waar we kwamen dook ik onmiddelijk tussen de pakjes thee maar helaas...geen Navajo te vinden.

Nou ja niet getreurd, in mijn kast staan heel, heel veel pakjes en zakjes thee (ik telde er laatst bij het opruimen maar liefst 21 en dan heb ik het nog maar niet over alle blikjes losse thee...excuus, ik ben een theeleut!).

Maar niet getreurd...op de luchthaven van Denver, waar we even moesten wachten op het vliegtuig, stopte een vrouw een zakje met snoepjes en thee in haar tas...Navajo thee dus! Ik heb haar aangesproken waar ze het vandaan had. In een winkeltje op de luchthaven dus. Ik ben er snel heen gerend en ja hoor daar stonden ze, drie smaken maar liefst. Ik koos het doosje wat ik ook op de berg in Zion had gezien.

Hurrah! Ik had mijn thee. En nu het weer wat koeler en vochter word krijg ik wel weer trek in een kruidig verwarmend bakkie leut... met een lekker stuk gemberkoek, of pompoenbrood...

Laat de herfst maar komen, ik ben er klaar voor!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten