dinsdag 18 september 2012

Provamel lanceert 2 nieuwe smaken notenmelk

Vorige week stond de postbode op de stoep met een grote doos. In de doos de 2 nieuwe smaken notenmelk van Provamel. Rice-Coconut, Hazelnut en nog 3 meeneem pakjes amandelmelk. En ik mocht ze uittesten!

De Amandel is al in de handel maar zijn nu te koop in meeneem pakjes. Handig voor school, werk en onderweg.

Als eerste probeerde ik de Rice-Coconut. Wauw, dit smaakt tropisch! Kokos op z,n best. Ik ging meteen Copacabana van Barry Manilow zingen. Mijn ervaring is dat rijstmelk een beetje waterig is en je het goed moet schudden voor gebruik maar de Rice-Cocos is mooi wit van kleur, licht verteerbaar en zo smaakvol. Er is geen suiker aan de Rice-Cocosmilk gevoegd en er zit maar 1 gram vet per 100 cl drank in. Het is een echte zomerse dorstlesser met wat ijs  en een schijfje limoensap er in. Ik maakte er tjendol van, mmmm.
s'Morgens maakte  ik een Piña Colada ontbijtsmootie door er nog wat verse plakken ananas aan toe te voegen. (Zonder alcohol uiteraard!) Ik denk niet dat ik de Rice-Cokos in curry,s mee kook omdat de kokossmaak dan teveel overheerst, maar in gebak moet het zeker goed gaan. Deze notenmelk krijgt van mij een dikke 10!


De Hazelnut geeft je een echt herfstgevoel, is zacht en vol in de mond. Het is een melk waar je niet te veel van drinkt want het geeft een vol gevoel op de maag. De Hazelnut is net als de Amandel gezoet met agavestroop en bevat 3.2 gram vet per 100 cl. De Amandel bevat 3.0 gram vet. Het lijkt me heerlijk om havermoutpap te koken met de Hazelnut of wat dacht u van een kopje chocolade/hazelnoot melk of een Hazelnut cappucino... Testoordeel: een 8


 Alle drie de soorten notenmelk bevatten wel wat zeezout, maar ik vind het absolute toppers. De Provamel produkten zijn verkrijgbaar bij natuurwinkels of kijk eens op de website van Provamel wat er allemaal verkrijgbaar is.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen