zondag 28 oktober 2012

Goed Eten!

Ik kocht het boek 'Goed Eten' van Dorien Knockaert.

Dorien is culinair journalist en werkt bij  De Standaard in België. Ze zocht uit hoe het nou zit met het vlees, vis en gevogelte, zeewier, kookte een keer mee in een bedrijf waar alleen met restjes gekookt werd en zo verder.

Ik hoor u zuchten...pfff alweer zo,n boek. We weten ondertussen toch wel dat varkens niet onverdoofd gecastreerd mogen worden, dat grote legbatterijen niet meer kunnen en dat je niet meer dan 2 keer per week vette vis mag eten omdat de zeeën zo vervuild zijn en de vissen dus ook en dat zeewier beter is, dat we met z,n allen teveel eten weggooien, blablabla.

Heus het is een leuk en informatief boek met ook nog persoonlijke verhaaltjes. Eigenlijk weet ik het ook allemaal wel maar is het toch weer nuttig om te lezen en de recepten zijn heerlijk. Ik vond meteen een oplossing voor het andijvie probleem hier in huis...andijvieflapjes. Die kende ik nog niet! De recepten in het boek zijn vegetarisch.

Dorien heeft ook een leuk blog, Jonge Sla, met heerlijke recepten.

Goed Eten - Dorien Knockaert

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen