zaterdag 3 november 2012

Pompoen bananen brood




255 gram tarwemeel, 1/4 theelepel bakpoeder, 1 theelepel bakingsoda, theelepel kaneel, snuf nootmuskaat, snuf piment, snufje zout, 370 gram pompoenpuree, 120 ml olie, 120 ml amandelmelk, 200 gram rietsuiker, 100 gram bruine suiker, beetje vanillextract, 1 banaan fijn geprakt, 80 gram gehakte walnoten.

Verhit de oven op 180 graden. Vet een cakeblik in met olie en bakpapier.

Meng in een grote kom, bloem, bakpoeder, bakingsoda, kaneel, piment, nootmuskaat, en zout.
Meng in een andere kom, pompoenpuree, amandelmelk met de mixer. Voeg de suikers, vanille extract en geprakte banaan toe en mix goed door. Schep het bloemmengsel erdoor en de walnoten.

Schep het beslag in de cakevorm. Zet het brood in de oven en bak in ongeveer een uur gaar en goudbruin.

Bron bewerkt recept: Skinny Bitch - Ultimate Everyday Cookbook

2 opmerkingen:

  1. Mmmm ik proef het al. Ziet er heerlijk uit. Zo jammer mijn oven heeft het begeven...anders had ik dit brood na mijn detox programma gemaakt. Ben dol op bananen brood.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Miss Fit: Oei, dat is vervelend de oven kapot. Ik zou me gen raad weten...Gebruik het ding zowat dagelijks!

    Mooie website heb je, ik ga snel eens de fuchsia bietensap maken.

    BeantwoordenVerwijderen