woensdag 16 januari 2013

Dadel pastinaak wieltjes



Het recept vond ik bij de Groene Prinses...Mooie gelegenheid om van die laatste pastinaak af te komen. Dadels, walnoten en bladerdeeg heb ik altijd in huis dus het hapje was snel gemaakt. Beetje vreemde combi vond ik het wel en het smaakte ook wel apart maar zeker voor herhaling vatbaar.

Je hebt nodig: 4 plakjes bladerdeeg ontdooid, beetje olie, paar eetlepels water, 1 halve ui gesnipperd, 1 kleine pastinaak geschild en fijn geraspt, 2 eetlepels walnootstukjes, 4 dadels in kleine stukjes geknipt, peper, parmezaanse kaas geraspt (optioneel)

Maak een vierkant van de plakjes bladerdeeg en plak ze aan de randen aan elkaar. Verhit olie in een pan en fruit de ui zacht. Voeg de pastinaak en de dadels toe en een beetje water. Laat op zacht vuur koken tot de pastinaak zacht is. Haal de pan van het vuur af en laat het mengsel afkoelen. Roer de walnoten en de peper door het mengsel.

Schep het pastinaakmengsel in de zijkant van het bladerdeeg. Rol het deeg op en snij in plakjes. Leg de plakjes op een bakplaat en strooi er de parmezaan over. Bak de wieltjes in 15 minten gaar en goudbruin in een hete oven van 200 graden.

Bron bewerkt recept:  De groene prinses

Voor de vegan versie gebruik je plantaardig bladerdeeg en vegan parmezaan






2 opmerkingen:

  1. Nu baal ik gewoon dat ik gisteren de pastinaak in de hutspot heb verwerkt. Interessant recept!

    BeantwoordenVerwijderen