dinsdag 1 januari 2013

Nieuw jaar, nieuwe kansen...Crazy Sexy Diet

Een tijdje geleden kocht ik het boek Crazy Sexy Diet van Kris Carr, een vrouw die na een diagnose van kanker haar leven dratisch omgooide door gezond te gaan eten en leven. Vegan, veel groene smooties als ontbijt en natuurlijk bewegen!

Luchtig boek om te lezen over voeding en gezondheid, met aan het einde een 21 day cleansing plan om je lichaam eens goed te reinigen van allerlei giffen in je lijf. Dat betekent... geen cafeïne, alcohol, gluten en frisdranken. Drastisch dus.

Die groene monsters gaan het bij mij zo wie zo niet worden, groente vind ik heerlijk maar niet als sap op mijn nuchtere maag, geef mij maar fruit smooties als ontbijt.

Gluten vrij... lastig, of je moet echt last hebben van buik en darmen, maar er zijn vol op alternatieven voor gluten.

Geen alcohol... geen probleem, ik drink toch al weinig

Geen frisdrank, ook geen probleem daar was ik toch al mee gestopt en dronk het al heel weinig.

Geen suiker...oei, dat is lastig. Of toch niet. Suiker zit bijna overal in maar er zijn ook alternatieven. Denk aan agavestroop, rijsstroop, oerzoet en zo zijn er nog wel wat zoet hukpmiddeltjes. Goed etiketten lezen en zelf alles maken is de boodschap! Wil je meer weten over suiker lees Suiker weeën of Sugarbleus van William Dufty dat helpt je wel van je suikerverslaving af, het is een echt supergif!

Geen cafeïne, ook geen probleem want ik drink zelden koffie. Wel veel thee, maar dat zijn hoofdzakelijk kruidentheeën

Toch zet het boek je aan het denken. Ik vond het wel wat raakvlakken hebben met de boeken van Gillian Mc Keith.

Afijn, nu met de feestdagen achter de rug een mooie start van het nieuwe jaar. Veel gezond veganfood, en natuurlijk bewegen. 

Kris Carrs andere boek Crazy Sexy Kitchen komt absoluut op de boekenplank te staan want ook daar ben ik erg benieuwd naar!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen