donderdag 10 januari 2013

Vegan Challenge



Vanaf 1 februari start de Vegan Challenge. Vorig jaar begon het in juni en eventueel ook nog de maand juli. Toen heette het trouwens Veggie Challenge en kon je zowel vegan als veggie eten. Nu is het alleen vegan...voor de echte diehards dus!

Wat is de Vegan Challenge precies? Je wordt uitgedaagd om een een maand lang geen vlees,vis en  zuivelprodukten te eten maar 100 % plantaardig.

Leuk en echt een uitdaging. Dierlijke produkten zitten n.l vaak verstopt in produkten waar we helemaal geen weet van hebben. Verpakkingen lezen, is mijn motto, dan weet je wat je in lijf stopt!

Het team van de Vegan Challenge ondersteunt je door iedere dag tips, menu,s en recepten naar je mailbox te sturen. Hoef je er ook niet echt over na te denken toch, en je eet nog lekker ook. En ook hier op mijn blog zijn er maar liefst 256 plantaardige recepten te vinden...

Ook dit keer heb ik me weer op gegeven. Bij de vorige  Challenge had ik mijzelf uitgedaagd om een maand lang vegan te eten, het werden 24 dagen...

Ik ga het in ieder geval weer proberen, want het is toch waar ik (al jaren) helemaal naar toe wil, zo plantaardig mogelijk eten. Waarom lukt het dan niet zou je denken? Soms is het 'vlees zwak' en roept om kaas, soms is het gewoon lastig binnen het gezin en soms eet ik ergens en hebben mensen de moeite gedaan om lekker vegetarisch te koken, en wil ik niet zeuren over 'boter,kaas en eieren'.

Maar het gaat steeds beter en ik wordt steeds handiger in de plantaardige keuken. Er zijn plantaardige produkten die niet meer weg te denken zijn i.p.v de dierlijke variant. Bijvoorbeeld sojaroom...

Goed, neem eens kijkje op de website en geef je op. Er zijn u al velen voor gegaan...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten