donderdag 31 januari 2013

Vegan Challenge



Vandaag begint het dan, de Vegan Challenge. Ruim 1500 mensen  in Nederland en België hebben zich aangemeld om mee te doen. Sommigen gaan voor een 'Cold Turkey' en voor anderen is het een kleine verandering.

Ik wil proberen om 28 dagen lang mijn dagmenu hier neer te zetten, zodat u een idee heeft wat er zoal gegeten kan worden en dat het echt niet moeilijk of ingewikkeld hoeft te zijn.

Een hoop produkten zijn gewoon in de reguliere supermarkt verkrijgbaar en voor andere produkten moet er toch in natuurwinkels geshopt worden. En niet vergeten, goed etiketten lezen, want ongemerkt sluipen er toch 'beestjes' naar binnen.

Op de website van de Vegan Challenge staan geweldig lekkere recepten.
Maar ook leuk om te lezen zijn:
- De Plantaardige Keuken
Vegetus (voor de wat meer ervaren kok)
- Suzette
- Natuurlijk Veganistisch
- Plantaardig Maandag
- VegaDutchie
- Vegalicious (engelstalig)
- Mouth Watering (engelstalig)

En dan zijn er nog veel meer om op te noemen, zoek eens op vegan recipes en er gaat een wereld voor je open! Je word er creatief van, en leert veel nieuwe produkten kennen en een hele nieuwe smaakvolle keuken, de plantaardige keuken!.

Succes!

2 opmerkingen:

  1. Mijn achttienjarige dochter en ik doen ook mee vanaf vandaag. Ik (bijna 50)ben al 36 jaar vegetarisch, mijn dochter al 4 jaar. Ik ben een matige eter,aan de slanke kant, en heb halve en hele marathons gelopen, dus eet veel plantaardige koolhydraten (waar ook eiwit in zit). Ei eet ik amper, hoogstens een reepje in de bami. Tijdens de afgelopen koude weken heb ik yoghurt en kwark niet eens aangeraakt, geen zin in.
    Dat zou een makkie voor me moeten zijn, nietwaar? Nou, de hele dag heb ik een hol gevoel in mijn buik. Ik voel eigenlijk nooit echt honger, maar vandaag krijg ik ineens weer een indruk wat mensen bedoelen als ze zeggen honger te voelen. W.s. snoepte ik toch meer kaas dan ik zelf dacht, en gaf dat een gevuld gevoel dat ik nu mis. Morgen maar eens aan de slag met recepten van de Vega-site. Want dochter en ik willen het wel een maand volhouden. Ik blijf dus je site regelmatig bezoeken.
    Groeten, Ineke en Anneloes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Anneloes en Ineke: wat goed dat julie mee doen. Ik at de afgelopen week ook iets teveel kaas in gerechten en krijg daar meteen last van(een te vol gevoel, tintelingen in mijn mond etc), eigen schuld, maar soms heb ik echt van die cheesecravings en dan moet ik echt een stukje... Is sojayoghurt geen optie voor jou inplaats van echte yoghurt? Ze zijn echt heerlijk, vooral de Mild and Creamy met aardbei en rabarber van Alpro.Of notenmelk zoals amandel of hazelnoot,dat vult aardig. Succes met de recepten en het volhouden!

    BeantwoordenVerwijderen