zondag 24 februari 2013

Appelcompote met Soyatoo

Bij een schoonzusje at ik met Kerst overheerlijke appelcompote. Komt uit de oven, zei ze, een braadzak en kruiden van C 1000. Ik kom nooit bij C1000, maar AH had de pakjes ook liggen. Ik kocht er 8, na de kerst voor de helft van de prijs. Dit weekeinde maakte ik de 2 laatste pakjes op.

Het is heel makkelijk. Je schilt de appels, snijd ze in blokjes. Doe de blokjes in de braadzak, schud het kruidenmengsel erdoor en sluit de zak af. Verhit de oven, zet de zak(ken) er in. Half uurtje wachten, klaar. Wil je appelmoes laat je de zak nog 15 minuten langer staan.

Knip de zak open (kijk uit voor verbrande vingertjes) en doe in een schaal. Klop een pakje Soyatoo op en serveer bij de appelcompote. O,o,o, dat is smullen, ook na Kerst

Nu even op zoek of ik dat zelf ook kan nabootsen. Misschien zijn er wel losse braadzakken te koop en het kruidenmengsel kan ik zelf wel verzinnen, suiker, kaneel en kruidnagel, beetje citroen misschien.

Dus mocht u volgend jaar dit soort pakjes zien...kopen, en sla meteen flink in (na de Kerst)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten