donderdag 21 februari 2013

Pasta met rucola, bascilicumolie, tomaatjes en artisjokken

400 gram pasta naar keuze, teen knoflook, bakje of half plantje bascilicum, olijfolie, pijnboompitjes, bakje kerstomaatjes, pot gegrilde paprika's, potje gemarineerde artisjokken op olie, flinke hand rucola.

Kook pasta volgens gebruiksaanwijzing op het pak, afgieten en afspoelen onder koud water. Pureer bascilicum en knoflook, voeg olie, peper en zout toe.

Halveer kerstomaatjes en snij paprika en artisjokken in stukjes. Verhit olie in een pan en bak de groenten kort. Schep de rucola erdoor.

Schep de pasta  door de groenten en meng de bascilicumolie erdoor. Strooi  de pijnboompitjes er over.

3 opmerkingen:

  1. Hoi Winny, ik wil je even laten weten dat ik enorm geniet van je blog en zeer regelmatig recepten maak (mijn vriendinnen smeken om de arretjescake bij elke verjaardag :-)). Ga zo door!

    Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Petra : dankjewel voor het compliment, daar wordt ik nou erg vrolijk van. Ik ga gewoon zo door!

    BeantwoordenVerwijderen