donderdag 20 juni 2013

Vegan Challenge dag 20

Bananenbrood
Het gaat steeds beter maar ik heb nog geen ene dag 100% vegan gegeten. Gelukkig is er mijn lief die er van overtuigd is,(en mij overtuigd) dat kaas heel slecht is voor het lichaam (cholesterol, zout en vet). Hij eet het wel maar met mate en omdat het zo af en toe in zijn eten zit. Dat doe ik ja!

Zoals gisteravond, een pasta gerecht uit de oven, waar mozzarella en parmezaan in moet/mag/hoeft dus niet. Er lag nog een bol in de koelkast en een stukje Parmezaanse kaas. Dat heb ik dus in het eten gestopt.

Ik kan het ook weggooien maar ik houd niet van verspilling en als je kaas of iets anders dierlijks weggooit wat je eigenlijk niet meer wil gebruiken, hebben die beestjes helemaal voor niks geleden (las ik ooit eens bij Proefdiervrij en sta ik helemaal achter). Opmaken dus!

Verder heb ik nog wat plakken kaas in de koelkast die nog over zijn van toen mijn dochter even thuis was, dat moet ook maar op en dan koop ik geen kaas meer. Overal zijn alternatieven voor en weg laten is ook geen probleem.

Ontbijt : Mild and Creamy naturel met zelfgemaakte  rabarbermoes en creusli, kruidenthee

Tussendoor : plak bananenbrood, thee

Lunch : stuk Turks brood met spinazie, avocado, tomaat en tahini/sinaasappeldressing, thee

Tussendoor : chocolade ijskoffie met een klein stukje bananenbrood (vers gebakken dus nog zo lekker)

Avondmaaltijd : penne  uit de oven met snijbiet, champignons, tomaten en mozzarella en parmezaan, 2 pruimen

Tussendoor : thee

Geen opmerkingen:

Een reactie posten