zondag 30 juni 2013

Vegan Challenge, rabarber moes en 'plantpower'

Rabarber
Zo, de Vegan Challenge zit er weer op. Toch jammer want het geeft een enorme steun in de rug. En het is toch fijn om iedere dag weer heerlijke recepten in de mailbox te krijgen en motiverende tips.  1 november begint de volgende Vegan Challenge, heel toepasselijk op World Vegan Day.

Ondertussen ben ik er wel achter dat plantaardig eten ook het honger probleem in de wereld behoorlijk terug kan dringen, maar ook het uitputten van de aarde en natuurlijk ernstig dierenleed.

Allemaal redenen om gewoon zo door te blijven eten. Op een enkele uitschieter na blijf ik zo plantaardig mogelijk eten en u zal alleen maar meer veganistische recepten op mijn blog zien staan.

Ik voel me er prima bij en is het moeilijk? Nee echt niet, alleen af en toe wat aanpassingen maar dat heb ik als vegetariër ook wel.
'PlantPower' wordt dus de trend hier op mijn blog en we beginnen met een heerlijke rabarbermoes!

Kilo rabarber, kaneel, vanille extract, suiker

Snij de kontjes van de rabarber en was al het zand van de stengels af. Snij de stengels in stukjes en zet op met een beetje water. Na een half uurtje is de rabarber wel zacht. Roer hem goed door of pureer de rabarber. Voeg dan een paar schepjes suiker toe en breng verder op smaak met kaneel  en vanille.

Ik eet de moes als ontbijt met Alpro Mild and Creamy naturel en wat creusli erdoor, heerlijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen