donderdag 27 juni 2013

Wat je nooit moet zeggen tegen een vegetariër of veganist...

Bron Foto
Leuk artikeltje uit het AD en heel herkenbaar.


Ik wordt altijd om de oren geslagen met: maar jij draagt wel leren schoenen, tas en riem!!!!

Ja maar ik ben geen veganist  (stilte, stilte, stilte, je hoort hersen kraken van 'zij' die denken bijdehand te zijn en alles beter te weten, want wat is nou een veganist??? )

Leer is helemaal niet goed te praten want daar kleeft aardig wat dierenleed aan en een hoop milieuvervuiling. Maar mijn idee is dat ik jaren met leren schoenen, tas en riem doe. Kunststof / stof is ook milieuvervuilend, en moet eerder vervangen worden omdat de levensduur korter is...

Ik hoor ook regelmatig : Ohhh, maar ik eet ook bijna geen vlees hoor... Alsof mensen zich moeten verontschuldigen. Doe lekker je ding denk ik dan.

Een 100% plantaardige levenswijze zou mooi zijn, voor iedereen, zodat niemand meer
honger hoeft te leiden en er geen dierenleed meer is. Voor jezelf, voor de dieren, voor de aarde!

1 opmerking: