dinsdag 9 juli 2013

Chiazaad ontbijt met amandel

Bron foto:In the Reboot Kitchen
Eigenlijk ben ik niet zo van de superfoods. Als je gezond eet (veel groente/fruit/ noten/zaden/granen) krijg je volop vitamientjes naar binnen. Is mijn mening hoor. Als ik dan wel eens een superfood kocht zoals hennepzaad of acai bessen, bleef het alleen maar in de kast liggen tot het een keer gebruikt werd, wat dus nooit gebeurde...

Zonde want het zijn geen goedkope produkten. Ik ben er te lui voor om ze in het eten te gebruiken en vind de smaak niet altijd lekker. Gister zwichte ik toch voor chiazaad. Van de hele kleine zaadjes die er een beetje uitzien als maanzaad en opzwellen in vocht.

Ik vond 'In the Reboot Kitchen' van Joe Cross een heerlijk ontbijt met chiazaad, en  amandelmelk. Toch maar gekocht dus. En wat een ontbijt had ik vanmorgen, super!

Het recept

2 afgestreken eetlepels chiazaad, 1 kop amandelmelk, snufje vanille extract, kaneel, snuf Himalayazout, beetje rozijnen, paar amandelen, eetlepel amandelpasta.

Doe de chiazaadjes, Himalayazout, kaneel en vanille bij de amandelmelk en laat 20 minuten staan.

Schep een eetlepel amandelpasta door de melk. Hak wat amandelen fijn en strooi er wat rozijnen over. Voeg eventueel nog wat extra kaneel toe. Geniet met een kleine hapjes!

3 opmerkingen:

  1. Als je het in de blender doet is het nog lekkerder!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dan nog even in de blender, nog lekkerder!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik doe er zelf banaan bij en een beetje cacao poeder en laat het een nacht in de koelkast staan voordat ik het eet.

    BeantwoordenVerwijderen