woensdag 30 oktober 2013

Vegan Challenge, 500 vega gerechten en The Fast Diet

Nog 1 dag te gaan en dan gaan we er weer een volle maand tegen aan, de Vegan Challenge. Ik zal beter mijn best doen als de laatste keer, door omstandigheden lukte het toen niet goed. Maar afijn, alles wat plantaardig gegeten wordt is mee genomen!

Ik had besloten om lid te worden van de NVV en ontving als welkom het boekje 500 vega gerechten. Mooie binnenkomer dus. Verder ga ik mijn vegan kookboeken maar weer opzoeken om lekkere recepten uit te proberen en natuurlijk staat er op dit blog ook heel veel veganfood. Daar zal het allemaal niet aan liggen. En ik downloade het gratis Vegan Food Magazine wat boordevol recepten en info staat.

Ik moet gewoon mijn poot stijf houden, zwakke momenten overwinnen en van de kaas afblijven, met eieren heb ik geen moeite die zijn best eng. Verder goed lezen op producten wat er in zit.

Goed ik ben er klaar voor. U ook??? En iedere dag zal ik hier weer opschrijven wat ik gegeten heb.

 Misschien valt het op dat ik op maandag en donderdag erg weinig eet. Ik volg al een tijdje het Fast Diet programma van Michael Mosley en Mimi Spencer. Dat betekent 2 dagen in de week niet meer dan 500 calorieën voor vrouwen en 600 calorieën voor mannen.

De insteek is om 'van binnen' gezonder te worden, minder vet op de organen en de bloedwaarden goed op peil houden. Je valt er ook van af want het lijf moet op deze dagen zelf op zoek naar voedsel en gebruikt daardoor reserves. Eenmaal op gewicht kan je volstaan met 1 dag vasten in de week. Het is niet moeilijk want de rest van de week eet je gewoon normaal (wel gezond natuurlijk) en daardoor is deze methode goed vol te houden.

Zie hier de BBC documentaire Eat,Fast,Live Longer van Michael Mosley

Calorieën bereken ik via de Caloriechecker van het Voedingscentrum

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen