donderdag 10 oktober 2013

Vivera Plantaardige spiesjes en plantaardige stukjes

Ik probeerde Vivera 100 % plantaardige spiesjes en stukjes op basis van lupine. De stukjes heb ik nog niet geprobeerd, de spiesjes wel.

Ik vond het een teleurstelling, het spiesje ging door het bakken een beetje op filodeeg lijken allemaal laagjes en de kruiden vond ik niet zo lekker. Smaakt een beetje naar kantenklaarkruiden van een supermarktvleesprodukt. (die smaak vergeet ik nooit meer, van kantenklaargekruideplofkip, bleh)

Misschien ben ik verwend door de produkten van De Vegetarische Slager waar dit een beetje op lijkt...maar die wel prima van structuur en smaak zijn.

Als je 100% plantaardig eet is dit natuurlijk een prima product, toch weer 3 keuzes erbij (er zijn ook nog nuggets)!
Van mij hoeft het in ieder geval niet meer en ik was gewaarschuwd!


3 opmerkingen:

  1. Ja, ik begon ook hoopvol aan deze lupine-dingen maar vond ze ook helaas wat tegenvallen door het gebrek aan bite en smaak. Ik heb ze uiteindelijk met een (ook al) kant-en-klaar mixje voor stoofvlees/hachee klaargemaakt, bij rode kool en aardappeltjes. Niet de lekkerste vleesvervangers, maar best te eten en dat het 100% plantaardig is en lokaal geteeld vind ik dan toch wel weer heel fijn. Plus, mijn kinderen vinden vleesvervangers met een structuur die aan echt vlees doet denken juist niet lekker, dus deze vielen bij hen redelijk in de smaak. Dus vermoedelijk ga ik ze toch nog wel eens kopen...:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ...Heb je de vega saté van Mora al getest trouwens? Die vind ik erg lekker, eigenlijk!!! De vegastukjes doen me (qua bite/structuur) erg denken aan die sojabrokjes van 'vroeger', die je eerst moest koken om te kunnen verwerken. Hondenbrokjes, noemden we die... Maar hierin dus best lekker :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @MIempje ; het enige voordeel is dat het 100%plantaardig is. De Mora sate heb ik nog niet geprobeerd, dat maak ik liever zelf van kipstuckjes of tempeh

    BeantwoordenVerwijderen