maandag 17 februari 2014

Samosa's

Ik maakte al eens eerder samosa's en altijd van een restje doperwtjes, bloemkool en aardappel. De hoeveelheid samosa's die ik maak is dus ook afhankelijk van de hoeveelheid kliekjes die ik over hou. En daar pas je dus ook de hoeveelheid kruiden bij aan.

Vorige keer maakte ik zelf het deeg en frituurde ze, wat de samosa's wel wat vet maakt. Deze keer maakte ik ze van hartig taart deeg. Veel minder vet dus en daardoor veel lekkerder.

Restje gekookte bloemkool, restje gekookte aardappels, restje doperwten, 1 kleine ui gesnipperd, teen knoflook geperst, stuk wortel in hele kleine blokjes gesneden, beetje sambal, masala kerrie, djintan, peper, zout.

Oven op 200 graden
Laat een hoeveelheid hartige taart plakjes ontdooien.

Fruit ui met knoflook, sambal, masala kerrie en djintan. Breng op smaak met peper en zout. Voeg de groenten toe en bak even mee.
Vul de hartige taart plakjes met het mengsel en vouw ze goed dicht. Kwast de bovenkant in met sojamelk of een ander soort melk wat je voor handen hebt en strooi er sesamzaadjes over.

Bak in ongeveer 20 minuten gaar en goudbruin.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten