donderdag 3 juli 2014

Groente en fruit pakket en diepvriesfruit

Afgelopen woensdag haalde ik weer het Ecorevolte biologisch groente en fruit pakket bij Green Passion.
Dit is de oogst van deze week: 3 uien, 4 peren, 2 mango's, 1 ananas, bakje Kaapse bessen, 2 komkommers, 2 courgettes, 1 avocado, 7 tomaten en en halve rode kool.

De avocado pureerde ik met kokosmelk van Alpro. Wat ik met de rode kool ga doen weet ik nog niet maar ik denk een salade van maken. De peren gaan in een heerlijke perentaart, 1 courgette gaat in de pasta van de andere maak ik een theebrood. Tomaat komkommer en uien zijn overal goed voor en de Kaapse bessen snack ik zo weg, heerlijk.

De ananas en mango sneed ik in blokjes en stopte ze in een Ziploc zakje om in te vriezen. Als ik dan een lekkere koude smoothie wil maken haal ik wat blokjes fruit uit de vriezer en giet er wat kokosmelk bij. Pureren in de blender en je hebt een heerlijke zomerse ijs en ijskoude smoothie.

Ik heb een Kitchenaid blender en die heeft een ijsblokjes stand. Dus het bevroren fruit kan direkt gepureerd worden. Mocht je twijfelen over je blender of keukenmachine of ie dat wel aan kan, wacht dan een minuut of 10/15 tot het fruit enigzins ontdooid is. Het zou zonde zin als je keukenmachine hier kapot van gaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen