woensdag 1 oktober 2014

Italian apple cake

1 1/2 cup volkoren speltmeel, 3/4 cup rietsuiker, theelepel bakingsoda, theelepel kaneelpoeder, snuf kardamompoeder, paar draaien nootmuskaat, snufje zout, 1/2 cup olie, 1/4 cup water, vanille extract, 1 eetlepel appelazijn, 3 appels geschild en in schijfjes

oven op 180 graden

Meng meel, suiker, bakingsoda, kaneel, zout, kardamom en nootmuskaat in een kom. Meng in een andere kom olie, water, vanille extract en azijn.

Vet een cakevorm in met wat olie en leg er een strook bakpapier op. Leg wat plakjes appel op de bodem en strooi er een klein beetje suiker over. Schep de rest van de appels door het beslag en schep het beslag in de cakevorm. Strooi nog wat rietsuiker over de cake en zet hem in de oven.
Bak in 45/50 minuten gaar en goudbruin. Laat afkoelen in de vorm.

Bron bewerkt recept: Chloe Coscarelli Chloe's Vegan Italian Kitchen

Ik heb dit nieuwe boek van Chloe besteld, ben benieuwd (de andere twee heb ik ook en vind ik geweldig. Dit recept vond ik bij mijn mail en het is heerlijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten