zondag 19 april 2015

Griekse omelet

4 personen

1 rode ui, 1 rode en een groene paprika, 4 tomaten, handje peterselie en bieslook, 8 eieren, zout en peper, olijfolie, kalamata olijven, 150 gram feta.

Pel de ui en snij in parten. Halveer de paprika's, verwijder steel en zaadlijsten en snij in repen. Was de tomaten en snij ze grof. Hak de peterselie en bieslook fijn. Kluts de eieren met peper en zout.
Verhit de olie in een koekenpan. Fruit de ui tot ie glazig ziet. Bak paprika een paar minuten mee. Voeg de tomaten en olijven toe. Breng op smaak met flink wat peper en strooi de helft van de kruiden erover.

Schenk het ei in de pan en laat een paar minuten stollen. Verkruimel de feta erover en leg een deksel op de pan. Laat op laag vuur 10-12 minuten stollen. Strooi de rest van de kruiden er over en serveer met een stuk brood.

Ik heb een koekenpan met metalen handvat en kan in de oven. Ik zette de pan dus in een hete oven van 200 graden en liet het ei zo stollen. 

Dit gerecht bezorgde mij flink wat maagkrampen en ik weet ook wel weer hoe dat komt. Alle dierlijke ingrediënten moet ik gewoon vermijden. Ik kan daar niet goed (meer) tegen...Lesje weer geleerd voorlopig!!!

Bron recept: Foodies maart 2015

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen