woensdag 22 juli 2015

De voorraadkast...

De komende tijd ga ik maar eens koken met dat wat er in huis is... Na inspectie in voorraadkast, koelkast en vriezer, zie ik dat ik minimaal twee weken kan koken met alles wat er nog op voorraad is! Oeps, ik schaam me diep. 

Ik ben nog al een verzamelaar in de keuken. Zie allerlei leuke recepten, doe daar de boodschappen voor en vervolgens weet ik eigenlijk niet meer wat ik nou ook weer ging maken. En dat terwijl ik altijd een weekmenu maak.

Ik verzamel niet alleen ingrediënten voor de maaltijd hoor, maar ook kookboeken, kookmagazines, recepten op internet etc. Goed, we gaan het zien de komende tijd. Dat betekent weinig boodschappen halen, alleen het hoog nodige zoals brood, sojayoghurt, verse groente, fruit en misschien wat kaas en eieren.

Herkenbaar, of koop jij alleen dat wat je nodig hebt...

1 opmerking:

  1. Ik heb ook altijd genoeg voorraad in huis van dingen die lang bewaren. Pasta, rijst, gedroogde bonen, tomatenpasata, havermout,... Is toch handig dat je altijd een voorraad hebt. Verse dingen koop ik wel gericht.

    BeantwoordenVerwijderen